EL SPARKESYKKEL TEST 2021

Av tektest.no

El Sparkesykkel Test 2021

Vi har testet de beste el sparkesyklene på markedet og kommet frem til en vinner av 2021 testen! El sparkesykler blir bare mer og mer populært og de aller fleste innehar eller har lyst på en. Vi hjelper deg på veien til å velge den beste!

El sparkesykkel BEST I TEST 2021

Du har sikkert vært inne på tanken å kjøpe el sparkesykkel, men i jungelen av valg-muligheter så har du gått deg vill. Gjennom uker med grundige tester så har vi endelig kommet frem til hvilken modell som er best i test 2021.Vi har gjort grundig research for å plukke ut 5 el-sparkesykler som har fått delta i testen, deriblant en nyhet i norge for året.

1. ProWheels Dual V1 – El Sparkesykkel Test

7990 ,- | GÅ TIL BUTIKK

ProWheels Dual V1 er en nyhet på det norske markedet i år og vi var veldig spent på hvordan den ville gjøre det i testen, spesielt med tanke på det nye motorsystemet. Sparkesykkelen har nemlig såkalte ‘dual motorer’ som i praksis betyr at el sparkesykkelen har to motorer, mot den tradisjonelle ene motoren.

Dual motorene skulle vise seg å være en helt fantastisk nyvinning! Motorene gir virkelig et skyv vi ikke har kjent fra noen andre modeller. ProWheels Dual V1 leveres med sperre på 20 km/t men denne kan enkelt oppheves ved å velge høyeste ytelse-nivå på displayet. Vi fikk vår testmodell opp i 32 km/t på flat mark. Vår tyngste testperson er 92kg og hadde ingen problemer med å klatre opp de bratteste bakkene i nærområdet. Dette er veldig imponerende!

Batteriet fra Panasonic gir en optimal rekkevidde på 50km på en enkel lading. En av våre testpersoner kom 47 kilometer og lengst i vår test. Stort pluss at batteriet er fra Panasonic, som er en annerkjent produsent av teknologi.

Store dekk på 8,5” gjør kjøreopplevelsen bedre. Størrelsen på dekkene gjør at hull og steiner i veien ikke blir noe problem. Dekkene er også luftfylte som er med på å gjøre kjøringen behagelig.

Solid konstruksjon. Sparkesykkelen oppleves som solid i alle deler og ledd. Robust er det beste ordet for å beskrive hvordan den er bygd.

Oppsumering:ProWheels Dual V1 får terningkast 6 og er best i test 2021 hos tektest.no+ Kraftig dual motor+ Lang rekkevidde+ Store dekk+ Solid konstruksjonDette er en sparkesykkel vi kan anbefale til alle som ser etter kvalitet. Den oppleves som solid på alle måter, har kraftige motorer, lang rekkevidde, enkelt display med alle nødvendige funksjoner og gode bremser.

2. E-Wheels V2

4490 ,- | GÅ TIL BUTIKK

E-WHEELS E2S V2 er kanskje den mest populære el-sparkesykkelen på markedet, og det med god grunn.

Den har alt en el-sparkesykkel trenger for at du skal komme deg dit du vil. Dette er en veldig solid el-sparkesykkel med gode kvaliteter. Kraftig motor og batteri Batterilevetid er en av de første tingene folk ser etter når de skal kjøpe el-sparkesykkel. Her scorer E-WHEELS E2S V2 veldig høyt.

Den har en hastighetsgrense på 20 km/t med sperre, med en toppfart på 30 km/t uten, og har en rekkevidde på 25 kilometer på en lading.

Store hjul

De 8,5 ”luftfylte hjulene på denne el-sparkesykkelen har mange gode egenskaper som til slutt gjør din kjøreopplevelse en del bedre. De forhindrer ikke bare slitasje på hjulene, men de gjør også turen mer behagelig ved å redusere sprett- effekten forårsaket av sprekker og humper i veien.

Fordeler:

+ Kraftig motor med hastighet opptil 30km/t.+ 25 km rekkevidde som er nok for å komme deg til din bestemte destinasjon og hjem igjen.+ 8,5 ”dekk som gir deg en behagelig reise når du kjører på humpete underlag.Hvorfor vi likte den: E-WHEELS E2S V2 har alt du trenger for en behagelig tur på din nye el-sparkesykkel. Det lett tilgjengelige bremsesystemet hjelper deg med å bremse umiddelbart, noe som er viktig for din sikkerhet. Den leverer godt på alle punkter og var den nest beste el-sparkesykkelen i testen i forhold til prisen.

3. Xioami Mi M365

4899 ,- | GÅ TIL BUTIKK

Hvis du leter etter en elektrisk sparkesykkel for å pendle litt lengre destinasjoner, er Xiaomi Mi et utmerket valg. Denne el-sparkesykkelen varer lenge på en enkel lading, og opprettholder samme hastighet som de andre modellene i testen. Den har et lekkert design som kommer i fargene svart og hvit.

Solid batteri
Mange el-sparkesykler har bare en batterilevetid på 10 km og er ikke et godt alternativ om du har litt lengre distanse til jobb eller skole. Denne har en batterilevetid på 30 kilometer som er et stort pluss!

Dobbelt bremsesystem
Sikkerhetsfunksjoner er kanskje ikke alltid det mest spennende å prate om, men det er enormt viktig. Det doble bremsesystemet på Xiaomi Mi gjør denne el-sparkesykkelen til en trygg og sikker opplevelse. Den stopper innen 3 meter, noe som er ganske bra om en har en fart på 20 km/t.

Fordeler:

+ Det langvarige batteriet på Xiaomi Mi tar deg opp til 30 km med en enkelt lading.
+ Med en fart på 20 km/t har du ikke noe problem med å komme deg dit du skal.+ Det doble bremsesystemet er veldig betryggende om noe uventet skulle skje.

Hvorfor vi liker den – Det er mange merker som ikke fokuserer nok på sikkerhetsfunksjoner, men her scorer Xiaomi Mi 10/10. Batterilevetiden på 30 km er også et stort pluss. Den gjorde det generelt meget bra under vår el sparkesykkel test 2021.

4. Bydue 3.0+

10,490 ,- | GÅ TIL BUTIKK

Bydue 3.0+ er et prakteksemplar av en el-sparkesykke. Bydue 3.0+ er et godt eksempel på hvorfor de har tatt over en andel av markedet. Den er en helhetlig en vidunderlig el sparkesykkel, men sammenlignet med prisen på de andre vi testet, havnet Bydue 3.0+ til slutt på en 3 plass. Bydue 3.0+ er en drøm å kjøre, og den leverer topp score på alle områder.De store hjulene skaper en fantastisk kjøreopplevelse og du trenger ikke å bekymre deg for sprekker og steiner i veien. Grunnen til at den ‘kun’ får karakter 5, og ikke topp karakter, er bare pga prisen. Du får en fantastisk el-sparkesykkel, men til en veldig stiv pris.Rekkevidde: Det vi liker best med Bydue 3.0+ modellen er den robuste konstruksjonen og den elleville rekkevidden. Bydue el sparkesykkel ble testet av en person på 92 kg og batteriet varte overraskende nok hele 54 km. Dette er en stor fordel, og for deg som skal pendle langt med en el sparkesykkel, så passer Bydue 3.0+ helt perfekt til deg.Fordeler:+ 10” hjul gjør Bydue 3.0+ til den el sparkesykkelen med størst hjul i vår test. Det merkes. De store hjulene skaper en veldig behagelig kjøreopplevelse.+ Med en 1000W motor kan du være sikker på at du får en el sparkesykkel med mye kraft. Selv med en person på 95 kg, så dro den godt i oppoverbakker.+ Kan kjøre opptil 70 km på en enkelt lading.Hvorfor vi liker den – Bydue har produsert en el-sparkesykkel av meget høy kvalitet. Den robuste kvaliteten, de store hjulene og den lange rekkevidden er i ypperste klasse.

5. ProWheels V2

4490 ,- | GÅ TIL BUTIKK

ProWheels V2 er en solid el-sparkesykkel. Den har det meste en ser etter i en el-sparkesykkel. Den har også diverse sikkerhetsfunksjoner som beskytter deg i mens du sykler noe som gjøre den sikrere enn andre diverse el sparkesykler. Den har også et kult design.

Motor og batteri

Denne sparkesykkelen har en hastighetsgrense på 20 km/t med en rekkevidde på 25 kilometer på en enkelt lading. Dette er en ganske standard rekkevidde på en el-sparkesykkel. Vi testet denne med en fartssperre på 20 km/t, og det er viktig å vite at maksimal lovlig fartsgrense i Norge er 20 km/t.

Store hjul

De 8,5 ”punkteringsfrie dekkene på denne el-sparkesykkelen har egenskaper som gjør din kjøreopplevelse behagelig. De punkteringsfrie dekkene vi har testet har ofte vært harde og ubehagelige å kjøre med. Det virker som at dette blir bedre og bedre og det punkteringsfrie ‘honeycomb’ hjulet presterer meget bra.

Fordeler:

+ Kraftig motor med hastighet opp til maksimalt 20km/t.+ 25 km rekkevidde er nok til å komme deg til din bestemte destinasjon og hjem igjen.

+ 8,5 ”dekk som gir deg en behagelig kjøreopplevelse på røffe underlag.

Hvorfor vi likte den – Denne el-sparkesykkelen er meget god å kjøre og den scorer bra på alle punkt. Den drar greit i oppoverbakker, og har slitesterke dekk. Dette er en solid el-sparkesykkel som vi mener fortjener en solid 5 plass på vår test.

Forhold testen ble utført under:

  • Alle sparkesyklene blir testet i maks modus
  • Alle sparkesyklene er fulladet ved oppstart
  • Alle sparkesyklene blir testet i Oslo
  • Alle sparkesyklene blir kjørt aggressivt